طراحى سایت

طراحى سایت

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

افزودن شورت کد به وردپرس

افزودن شورت کد به وردپرس با Shortcodes UltimateReviewed by امیدon Aug 23Rating: 1.5افزودن شورت کد به وردپرس با Shortcodes Ultimateدانلود افزونه شورت کد و آموزش ساخت دکمه دانلود با استفاده از short code ، با استفاده از این آموزش شما میتوانید به راحتی شورت کد های دلخواهتان را طراحی کنید.  

افزودن شورت کد به وردپرس

با سلام امروز قصد داریم یک افزونه کاربردی به اسم Shortcodes Ultimate را برای شما قرار بدهیم که با این افزونه میتوانید به راحتی شورت کد هایی که مد نظر شما هست را بسازیم، کار کردن با این افزونه بسیار راحت میباشد که در ادامه با همراهی هم آموزش را دنبال میکنیم. اگر نمی دانید شورت کد وردپرس چیست این مقاله را بخوانید.

ابتدا افزونه را نصب و راه اندازی میکنیم، برای آشنایی بیشتر آموزش نصب افزونه در وردپرس را ببینید.

1.شروع به کار با افزونه

ابتدا وارد پنل وردپرس سایت میشویم و به قسمت نوشته ها میرویم. 

قسمت نوشته ها

بعد از وارد شدن به نوشته ها و انتخاب گزینه افزودن نوشته یا همه نوشته ها به قسمت Insert shortcode وارد شوید.

باز کردن انتخاب نوع شورت کد

2.انتخاب نوع شورت کد

شما در این قسمت میتوانید انتخاب کنید که چه نوع شورت کدی را میخوایید بسازید بنا به درخواستی که دارید میتونید از فیلتر استفاده کنید، ما برای مثال در این آموزش با هم یک دکمه دانلود میسازیم.

انتخاب نوع شورت کد

3.فعال سازی بخش دیداری دکمه

اولین کاری که شما باید انجام بدهید به آخر قسمت تنظیمات بروید و گزینه ی Live preview را فعال کنید تا دکمه ای که میسازید هنگام ساخت بتونید مشاهده کنید که در چه وضعیتی هست.

فعال کردن قسمت دیداری دکمه

4.لینک دهی به دکمه

در این قسمت با چند بخش از طراحی دکمه آشنا میشویم و یاد میگیم که چطور دکمه را با شکلی که مد نظر خودمان هست بسازیم.

ابتدا لینکی که بعد از فشردن دکمه قرار است به آن صفحه منتقل شود را وارد میکنیم و سپس در گزینه بعد مشخص میکنیم که با کلیک کردن بر روی دکمه، صفحه ی مورد نظر در تب جدیدی باز بشود یا در همان صفحه باز بشود.

بخش لینک دهی به دکمه

5.طراحی دکمه

در ادامه بحث ما میرسیم به بخش طراحی دکمه که طبق سلیقه خودمان میتونیم دکمه راتغییر بدهیم.

در قسمت  اول ما میتونیم شکل های مختلفی از جمله دکمه سه بعدی یا دکمه شیشه ای و غیره را روی دکمه اعمال کنیم و در قسمت بعد رنگ خود دکمه و رنگ متن درون دکمه را انتخاب کنیم که با کلیک بر روی قسمت های رنگ بندی (طبق عکس) میتوانیم به دنیایی از رنگ ها دست پیدا کنیم و سپس اندازه بزرگی و کوجکی دکمه را بنا به سلیقه خود انتخاب کنیم.

طراحی دکمه

6.قرار دادن آیکون در دکمه

یکی از پرطرفدار ترین قسمت هایی که در دکمه ها قرار دارد و باعث میشود کاربر با نگاه اول متوجه کارایی دکمه بشود قسمت آیکون درون دکمه هست.

برای دستیابی به تعداد زیادی آیکون جذاب شما کافی است که دکمه icon pack  را بفشارید و لذت ببرید.

استفاده از آیکون ها

7.نحوه استفاده از دکمه ساخته شده

پس از طراحی هایی که انجام دادید حال نوبت آن رسیده که از دکمه ساخته شده استفاده کنید.

پس از این که دکمه را ساختید دکمه insert shortcode را در انتهای تنظیمات بفشارید، یک کد برای شما ساخته میشود که این کد را در هرکجا از سایتتون که قرار بدهید دکمه ای که ساخته شده را نمایشم میدهد.

جمع بندی

کد های کوتاه یا همان شورت کد ها بسیار مهم و کاربردی هستند به طوری که تمام مدیران وبسایت های بزرگ از آن ها استفاده میکنند شما با آشنا شدن با این افزونه میتوانید به دنیایی از شورت کد ها با سلیقه خود دست پیدا کنید.

۰۸ شهریور ۹۶ ، ۰۶:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موعود دارویى

ایجاد ستون در نوشته و صفحات وردپرس

۰۸ شهریور ۹۶ ، ۰۶:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موعود دارویى